BLOG

copywriting- en schrijftips

WAAROM UNIEKE CONTENT ZO BELANGRIJK IS

‘Wie heeft de huidige teksten van jullie website geschreven?’ Deze vraag stel ik aan al mijn nieuwe klanten. Niet omdat ik er iets van vindt maar omdat het niet de eerste keer zal zijn dat blijkt dat ze heel behendig zijn in kopiëren en plakken. En als ik nattigheid...

Lees meer

ON STAGE

‘Vervelend,’ zegt mijn fysiotherapeut, ‘dit was je zevenentwintigste behandeling van dit jaar, dus vanaf nu moet je ze zelf gaan betalen.’ Zevenentwintig! Ik heb mijn persoonlijk record verbroken en er komen er nog meer bij. Ik baal. Ik heb al een in hoogte...

Lees meer

OUDERWETS TAALGEBRUIK. DAT KAN ANDERS.

Graag zou ik je bij dezen iets vertellen betreffende onnodig moeilijk taalgebruik dat geregeld wordt gebezigd. Alhoewel de meeste mensen weten dat ze gerust in spreektaal mogen schrijven, gebruiken ze desalniettemin een tamelijk ouderwets taalgebruik. Men gebruikt...

Lees meer

SPAM

Iedere keer als ik een blog heb geschreven, verstuur ik een nieuwsbrief. Ik twitter en zet het op Facebook. En dan begint de onrust. Ik kijk voortdurend naar de statistieken van Mailchimp. Of hij is afgeleverd. Of hij wordt geopend. Of er wordt geklikt. Wie er klikt....

Lees meer

OPVALLEN IS TOCH HARTSTIKKE MOEILIJK?

Ik heb een afspraak met een klant. Hij weet het even niet meer met zijn blog. Of ik hem even overeind kan helpen. Met tips. Met een kritische blik. Kan ik er ‘even overheen gaan’ of het helemaal overnemen? Even? Even! Als het 'even' kan, zou ik geen werk meer hebben....

Lees meer

DURE WOORDEN, GÉK WORD IK ERVAN!

Afgelopen vrijdag was ze er weer. De koningin. Het Skype spreekuur was nog maar net begonnen toen haar fotootje oplichtte in mijn beeldscherm. ‘Lotty! Bea hier!’ Koningin Beatrix wil dat iedereen heldere en duidelijke taal gebruikt.

Taalniveau B1.Ze riep hard in de microfoon alsof ze bang was dat ik haar niet kon horen. Ze gunde me geen tijd om haar te begroeten maar haalde diep adem. ‘Gèk word ik er van!

Lees meer

LAAT GOOGLE ‘ZIEN’ WAAR JE FOTO’S OVER GAAN

Zoekmachines. Ze zijn verdomd handig; ik zou niet meer zonder kunnen. Enig idee hoe vaak jij een zoekopdracht intikt op een dag? Ik vaak in elk geval. Het zou dus dom zijn als ik zou zeggen dat we alleen voor de lezer schrijven, we hebben de zoekmachines nodig om vindbaar te zijn. Ik ga het nu even niet over de teksten hebben maar over de plaatjes. Foto’s afbeeldingen, tekeningen… ze zijn onmisbaar ter ondersteuning van je verhaal maar SEO-technisch

Lees meer

DE TAGLINE: ZO HELDER ALS WAT

Dat mijn bedrijfsnaam Tekststudio Schrijven en Schrappen niet erg handig was om als domeinnaam te kiezen met allemaal streepje ertussen, betekende gelukkig niet het einde van de wereld. Google let gelukkig op meer dingen, nét als de bezoekers. Hoe het komt dat ik...

Lees meer

PERSONAL BRANDING OF WIE BEN IK OOK AL WEER?

'Ik zat net op de wc en toen dacht ik: wie ben ik eigenlijk en waar kom ik vandaan?' Dat schijn ik als vijfjarige tegen mijn moeder gezegd te hebben. Niet dat ik me dat nog kan herinneren maar ik maakte blijkbaar zo’n indruk met mijn filosofische inslag, dat mijn...

Lees meer

EEN LEKKERE CREATIEVE DOMEINNAAM: DOE MAAR NIET

Toen ik drie jaar geleden een bedrijfsnaam moest bedenken, moest dat natuurlijk een originele naam zijn. Eén die iets vertelde over mij. Over wat ik doe. Maar vooral: anders dan alle anderen.
Tot mijn verbazing stond iedere naam die ik bedacht al bij de KvK ingeschreven. Want zo was de volgorde die volgens mij het beste was: eerst een bedrijfsnaam kiezen, dan de rest. Iedere originele vondst bleek niet uniek.Dat wilde ik wél zijn: uniek en creatief.
Ik was blij toen bleek dat Schrijven en Schrappen nog niet ingeschreven stond. Deze naam én het originele voorvoegsel ‘Tekststudio’ moesten de juiste uitstraling geven aan mijn bedrijf.

Lees meer

HOE IK EEN BLAUWTJE LIEP BIJ LINDA.

Als je online een beetje actief bent of gewoon contact met mensen hebt, kan het je haast niet zijn ontgaan: de euforie rond het boek De kracht van Kwetsbaarheid van Brené Brown. Dit boek gaat voor een groot deel over het overwinnen van schaamte. Heb je enig idee hoeveel invloed gevoelens van schaamte hebben op de dingen die je doet? En vooral op de dingen die je niet doet. Iedereen die schrijft en met zijn schrijfsels naar buiten treedt,

Lees meer

Waarom al die tips lezen

als je jouw tekst gewoon over de schutting kan gooien?

Gooi maar!

Vraag je vrijblijvende offerte hier aan

Wil je dat ik je binnen 24 uur terugbel?   Vermeld dan ook je telefoonnummer in je bericht. Voorkeur voor een tijdstip? Laat het even weten. Tot later!

06- 13 59 30 44 | lotty@schrijven-en-schrappen.nl | Padakker 36, 4824SR, Breda

BTW nummer: NL 137187750 B01 | KvK 20169938

 Algemene Voorwaarden | rek.nr: NL55ABNA0831823070

Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterBuffer this page