BLOG

copywriting- en schrijftips

Waarom je niet alle details hoeft te vertellen

We zouden een boottochtje maken over de IJssel maar toen ik in de auto zat, belde ze me op. ‘Ik werd wakker met druk op mijn borst… ik wil eigenlijk niet. Ben je al onderweg?’ ‘Al bijna anderhalf uur mam. Maar het geeft niet, dan gaan we niet. Ik zie je zo.’ De rest...

Lees meer

Schrijftips: abstract of concreet?

Als je schrijft, een verhaal vertelt of uitleg geeft, is het goed om te weten wanneer je concreet en wanneer je abstract moet zijn. Daar zijn geen keiharde regels voor (gelukkig) maar als je je bewust bent van de verschillen, kun je abstracte en concrete...

Lees meer

Kopzorgen: een kop die klikt

Als je het – net als ik – vooral leuk vindt om mooie verhalen of goede blogs te schrijven, is het soms lastig om goede koppen te bedenken die gericht zijn op klikken. Maar een goed blog schrijven dat vervolgens niet wordt gelezen, dat wil je ook niet....

Lees meer

oefening keigoede koppen schrijven

Tijd om een beetje te spelen. Hieronder vind je voorbeelden van titels waar je wel op moet klikken. Er staan ook zogenaamde ‘lijstjes-titels’ tussen. Mensen zijn dol op lijstjes: lekker overzichtelijk en snel te lezen. Ik geef je dan wel een handvat maar...

Lees meer

Sommige mensen kunnen gewoon beter hun mond houden

Vloggen, filmpjes, podcasts… je ziet het steeds meer maar het is niet voor iedereen weggelegd. Als ik video-coach was, zou ik natuurlijk zeggen dat iedereen het kan leren. Dat je over een drempeltje moet – of in mijn geval de Mount Everest – maar dat je...

Lees meer

Ik was een tekstenbroedmachine

“Na uren ploeteren, nalezen en twijfelen, weet ik nog steeds niet of ik een heel goede of heel slechte tekst heb geschreven. Ik zie het gewoon niet meer. Een hulpeloos gevoel. Onprofessioneel. Ik besluit het te versturen als eerste concept waarop geschoten...

Lees meer

Doe jij je wel eens anders voor dan je bent?

Ik ben aan het prutsen aan mijn ‘nieuwe website’ waarop ik alleen workshops en coaching aanbied. Na een hoop gedoe en geduld, begin ik aan de contactpagina, om mezelf helemaal te verliezen in een grappig projectje. Voor ik het weet zit ik in de make-up met...

Lees meer

WAAROM UNIEKE CONTENT ZO BELANGRIJK IS

‘Wie heeft de huidige teksten van jullie website geschreven?’ Deze vraag stel ik aan al mijn nieuwe klanten. Niet omdat ik er iets van vindt maar omdat het niet de eerste keer zal zijn dat blijkt dat ze heel behendig zijn in kopiëren en plakken. En als ik nattigheid...

Lees meer

ON STAGE

‘Vervelend,’ zegt mijn fysiotherapeut, ‘dit was je zevenentwintigste behandeling van dit jaar, dus vanaf nu moet je ze zelf gaan betalen.’ Zevenentwintig! Ik heb mijn persoonlijk record verbroken en er komen er nog meer bij. Ik baal. Ik heb al een in hoogte...

Lees meer

OUDERWETS TAALGEBRUIK. DAT KAN ANDERS.

Graag zou ik je bij dezen iets vertellen betreffende onnodig moeilijk taalgebruik dat geregeld wordt gebezigd. Alhoewel de meeste mensen weten dat ze gerust in spreektaal mogen schrijven, gebruiken ze desalniettemin een tamelijk ouderwets taalgebruik. Men gebruikt...

Lees meer

Waarom al die tips lezen

als je jouw tekst gewoon over de schutting kan gooien?

Vraag je vrijblijvende offerte hier aan

Wil je dat ik je binnen 24 uur terugbel?   Vermeld dan ook je telefoonnummer in je bericht. Voorkeur voor een tijdstip? Laat het even weten. Tot later!

06- 13 59 30 44 | [email protected] | Padakker 36, 4824SR, Breda

BTW nummer: NL 137187750 B01 | KvK 20169938

 Algemene Voorwaarden | rek.nr: NL55ABNA0831823070