fsrc Creativiteit wordt steeds belangrijker in het bedrijfsleven - Schrijven en Schrappen

Vandaag las ik de whitepaper ‘Creativiteit onmisbaar in bedrijfsleven’ van CultuurWerkt!

Wat mooi om hierin terug te lezen waar ik al jaren van overtuigd ben: creativiteit is een vaardigheid die steeds belangrijker wordt binnen het bedrijfsleven. Het World Economic Forum (WEF) deed hier onderzoek naar en voorspelt dat creativiteit in 2020 een van de voornaamste vaardigheden is die een medewerker nodig heeft.

In het rapport The Future of Jobs is een top 10 samengesteld voor de belangrijkste vaardigheden op de werkvloer. De top 3 ziet er als volgt uit:

  1. Complexe problemen oplossen
  2. Kritisch denken
  3. Creativiteit

In 2015 stond creativiteit nog op de 10deplaats in dit lijstje.

We kunnen steeds meer en we hoeven steeds minder. Veel taken worden overgenomen door computers maar creativiteit is en blijft een menselijke vaardigheid!

Ben je niet creatief of zijn je medewerkers niet creatief of – more likely – je dénkt dat dit zo is? Dan hoef je niet te vrezen voor de toekomst! Creativiteit is een vaardigheid die je kunt ontwikkelen en die groter wordt als mensen worden geprikkeld door dingen anders te doen dan ze gewend zijn.

Creativiteit zorgt voor werkgeluk, vindingrijkheid en probleemoplossend vermogen

Ik heb het tijdens mijn Workshops Creatief Schrijven vaker zien gebeuren: het helpt medewerkers niet alleen anders te schrijven maar vooral anders en kritisch te observeren en te luisteren. Door routines te doorbreken, schaamte te overwinnen en te spelen. Juist door ruimte te geven om te proberen, te testen en te verbeteren, ontstaat het sneeuwbaleffect van creatief én analytisch denken. Want creativiteit is geen doel maar een slimme manier om anders te denken en te communiceren.

Het resultaat? Positieve, heldere en open communicatie en bovendien stimuleer je de groepsdynamiek als je de workshop volgt samen met collega’s. Door creatiever met taal om te durven gaan, ontstaat ruimte voor wezenlijk contact, zowel op de werkvloer als daarbuiten.

Nieuwsgierig of ik ook jouw team kan inspireren om creatiever te denken door middel van taal? Neem dan even contact met me op!

workshop creatief schrijven

 werken, brainstormen, lopen en schrijven

LOTTY ROTHUIZEN

Online Copywriter en Columnist

Lotty Rothuizen
Eigenaar van Schrijven en Schrappen, online copywriter, blogger en columnist.

Lotty heeft haar vakkennis en creativiteit de afgelopen jaren gebruikt om omzet te maken voor haar opdrachtgevers. Geeft deze waardevolle kennis nu ook door.

Schrijft webteksten en blogs in opdracht. Geeft workshops, inspiratiesessies en persoonlijke schrijfcoaching.

06- 13 59 30 44 | [email protected]

 Padakker 36, 4824SR, Breda

BTW nummer: NL 137187750 B01 | KvK 20169938

 Algemene Voorwaarden | rek.nr: NL55ABNA0831823070